Τρίτη

Το ένταλμα σύλληψης και οι απλήρωτοι ναυτεργάτες .

Αυτές οι μέρες , που προηγούνται των γιορτών , μερικές φορές σκέφτομαι , πως καλλίτερα να μην υπάρχουν . Θα μου πείς και πως θα γίνει αυτό . Δεν μπορώ να δώσω λύση ακόμα και σ' αυτό το "πρόβλημα" , θα σου απαντούσα αυτάρεσκα , αν τόλμαγες και μου πέταγες την απορία κατάμουτρα . Μία λύση που πρόχειρα σκέφτομαι , είναι , να "πηγαίνουμε" στην αργία , στα ξαφνικά , έτσι "μπαμ και κάτω" . Να ξημερώνει και πριν ξεκινήσουμε για την δουλειά μας ή το σχολείο ή ότι άλλο κάνουμε , να βλέπουμε το ημερολόγιο και να καταλαβαίνουμε πως είναι αργία , οπότε επιστροφή στο κρεβάτι .
Τέτοια πράγματα βέβαια , δεν γίνονται ούτε στα καλλίτερα έργα επιστημονικής φαντασίας , αλλά τουλάχιστον μπορούμε να τα ονειρευόμαστε , αυτό δεν πρόκειτε να μας το απαγορεύσει κανείς .
Ηθελα , οι τελευταίες σελίδες του ημερολογίου , να είναι πιό χαρωπές , ιλαρές που λένε , μα όσο και να το προσπαθώ , όση καλή διάθεση να έχω , δεν μπορώ να το καταφέρω . 
Ενα γεγονός που συνέβη χτες το μεσημεράκι , με τάραξε τόσο πολύ που ενώ νόμισα πως μέχρι να πέσω στο κρεβάτι για ύπνο , θα το έχω ξεχάσει , αυτό ερχόταν κάθε τόσο και με "τράβαγε από το μανίκι" . Φοβάμαι μάλιστα πως θα περάσουν χρόνια κι αυτό θα είναι κάπου εκεί , για να μου θυμίζει το θλιμμένο πρόσωπο ενός Άγγελου .
___________________________________________________________


Βρισκόμουν στο αυτοκίνητο χτες το μεσημέρι , σταματημένος στο φανάρι μιας πολυσύχναστης διασταύρωσης , σε κάποια λεωφόρο . Απορροφημένος όπως πάντα από τα ραδιοφωνικά ακούσματα και με συχνές καταδύσεις στις σκέψεις μου , δεν πρόσεξα πως έγινε εκείνο το ατύχημα . Μονάχα είδα , κάτω από τις ρόδες ενός τεράστιου φορτηγού , ένα ανθρώπινο σώμα και σχεδόν αμέσως λίγα εκατοστά από τις πίσω ρόδες του ίδιου φορτηγού , ένα παιδικό καροτσάκι .
Ενστικτωδώς , εγκατέλειψα το αυτοκίνητο όπως - όπως και βρέθηκα σε δευτερόλεπτα δίπλα στο καροτσάκι και  αστραπιαία το τράβηξα αφού μία άλλη αίσθηση μου , μου έλεγε πως το φορτηγό έκανε προσπάθειες να κινηθεί προς τα πίσω . 
Ουρλιαζα νοιώθοντας το νευρικό μου σύστημα , να είναι σε τέτοια υπερένταση που σίγουρα αν δεν έβλεπα αυτό το "αγγελούδι" να με κοιτάζει τρομαγμένο , δεν θα μπορούσα να ελέγξω καθόλου τον εαυτό μου . 
Ενα δίχρονο σχεδόν κοριτσάκι , μόλις είχε "χάσει" την Γιαγιά του και σαν να είχε καταλάβει το άδικο , έκλαιγε γοερά φωνάζοντας την .
Τα μάτια του , γρήγορα με επανέφεραν στην πραγματικότητα και το έσφιξα στην αγκαλιά μου , σαν να ήταν το δικό μου παιδί , προσπαθώντας να το ηρεμήσω .
Πέρασαν πολλά λεπτά , μέχρι να αφήσω να μου το πάρουν από την αγκαλιά μου ...
Η εικόνα της άτυχης Γιαγιάς , με σόκαρε ακόμα πιο πολύ ...μα αυτό το βλέμμα , αυτά τα δύο θολά από το κλάμα , γαλανά ματάκια , δεν θα τα ξεχάσω ποτέ . 
___________________________________________________________


UPDATE 


Πριν από καιρό , είχα αφήσει ένα σημείωμα , σχετικά με τους ναυτεργάτες των εταιρειών του Αγούδημου .
Σήμερα και πριν μάθω την τελευταία εξέλιξη , ο δρόμος με έφερε και πέρασα από το λιμάνι του Πειραιά και κοντοστάθηκα δίπλα από το λιμεναρχείο , κοντά στο κτίριο του ΟΛΠ κοιτάζοντας τα φαντάσματα του Αγούδημου .
Εστεκαν με τις μπουκαπόρτες τους ανοικτές , χωρίς να φαίνεται κανένα ίχνος ζωής .
Ζωή , που μερικούς μήνες πριν , έφερνε χρήματα στα συρτάρια του εφοπλιστή . Γιατί έφερνε , αυτό δεν μπορεί κανείς να το αρνηθεί , αφού όλοι οι ταξιδιώτες πλήρωναν κανονικά το ακριβό εισιτήριο τους .
Δεν ξέρω αν ήταν σύμπτωση , αλλά την ίδια ακριβώς στιγμή , άκουσα από το ραδιόφωνο , πως έχει εκδοθεί ένταλμα σύλληψης κατά του εφοπλιστή και του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας , για την μη καταβολή νόμιμων απαιτήσεων 11 εργαζομένων .
Μου κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση , γιατί είναι μόνο 11 οι εργαζόμενοι ! Το παρακάμπτω όμως προς το παρών .
Διαβάζα πριν από λίγο στο site του "Βήματος" , πως ο εφοπλιστής ακόμα δεν έχει συλληφθεί και ρωτάω ο αφελής :
Αν οι αρχές , οι υπεύθυνες αρχές , ο πολιτικός τους προιστάμενος , ο Υπ.Προ.Πο., ήθελαν να τον συλλάβουν κι αυτόν και τον εκπρόσωπο του , δεν είχαν , παρά αντί να δώσουν την είδηση στα ΜΜΕ , να τρέξουν σπίτι τους και να προχωρήσουν σε όλες τις νόμιμες ενέργειες . 
Προφανώς δεν ήθελαν , προφανέστατα τον προστάτεψαν .
Αλλη μία φορά , το κράτος , η πολιτεία , η κυβέρνηση και τώρα αυτή είναι σοσιαλιστική , δεν μπόρεσε να προστατέψει όχι μόνο το κύρος της , αλλά ούτε καν τους εργαζόμενους που η ίδια έκρινε , δια της δικαιοσύνης , πως αδικήθηκαν . 
Μέσα από αυτό το σημείωμα , ήθελα να προτείνω κι επειδή η αλληλεγγύη είναι το πιό σοβαρό όπλο των εργαζομένων , να οργανώσουμε ένα κίνημα αλληλεγγύης στους συνάδελφους ναυτεργάτες .
Πως , με ποιό τρόπο και τι μπορούμε να κάνουμε ;
Πρώτα απ' όλα , μεταφέροντας την είδηση όσο γίνετε σε περισσότερους φίλους και γνωστούς . Στην συνέχεια , γράφοντας κάποιο σημείωμα στο blog μας . Ακόμα μπορούμε να ζητήσουμε από γνωστούς φίλους δημοσιογράφους , να "σηκώσουν" το θέμα . Μετά , σε συνεννόηση μεταξύ μας (τα mail μας είναι γνωστά) , προτείνω , κάποια μέρα , πριν την πρωτοχρονιά , μιά ομάδα από μας , αν είναι δυνατόν και όλοι μας , να πάμε να τους δούμε , να τους μιλήσουμε , να σταθούμε δίπλα τους έστω και για λίγο , να τους κάνουμε να νοιώσουν , πως ο αγώνας τους για την δουλειά , είναι και δικός μας . Μπορούμε ακόμα , μέσα από κάποιο κείμενο που θα συντάξουμε και θα έχει την μορφή ψηφίσματος , να απαιτήσουμε από την ΓΣΕΕ , αν έχει ακόμα ίχνος αξιοπρέπειας , να μπεί μπροστά , αφού δεν βλέπω ούτε το ΕΚΠ , ούτε τα πρωτοβάθμια άλλα σωματεία να παίρνουν "μπρος". Να ζητήσουμε από το σωματείο στο οποίο ανήκουμε , να αναλάβει δράση !
Να κάνουμε κάτι ρε γαμώτο !
Εχω περάσει κι εγώ Χριστούγεννα άνεργος και απλήρωτος και είναι ότι χειρότερο μπορείτε να φανταστείτε . 


12 σχόλια:

katerina είπε...

k. A.M. μέσα απο την καρδιά μου ευχομαι τις πιο όμορφες γιορτές, για σένα και τους ανθρώπους σου.

Μεγάλη αγκαλιά...

fish eye είπε...

δυσκολες εικονες μου περιγραφεις..
πονανε και κανουν τα ματια να τσουζουν πολυ..
κι ειμαι σε δυσκολη φαση να τις αντεξω..

καλη χρονια
οπως την φανταζεσαι!

dakrygono είπε...

Κύριε ΑΜ, Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά. Οι ευχές μου σε ένα απο τα πιο ευγενικά blogg..

dakrygono είπε...

Οι ευχές μου για ένα απο τα πιο ευγενικά blogg του Κ."ΑΜ" ειναι ειλικρινά, Χρονια Πολλά και Καλή Χρονιά

Heliotypon είπε...

Δεν ξέρω τους λόγους που ο εν λόγω εφοπλιστής δεν πληρώνει το προσωπικό του. Θυμάμαι μόνο πως είχε βγει στα ΜΜΕ και έλεγε ότι το κράτος του χρωστάει πολλά χρήματα και δεν του τα πληρώνει. Αυτό το πρόβλημα έχει καταστρέψει "υγιείς" επιχειρήσεις. 'Οσο και πλούσιος να είναι ο επιχειρηματίας, υπάρχει ένα όριο στον πλούτο του. Δεν μπορεί να ξοδεύει επ' άπειρο, χωρίς να έχει εισόδημα. 'Οσο και δανειστεί κάποτε κι αυτά τελειώνουν. 'Ισως αυτή να είναι η περίπτωση του Αγούδημου. Δεν θα ήταν λογικό, αν κέρδιζε, να δέσει τα πλοία του. Το πρόβλημα ίσως εκεί βρίσκεται: Στον κακοπληρωτή-δημόσιο.

ο κύριος "αμ" είπε...

@ "Κατερίνα" ,
η δικιά μου η καρδιά είναι τόσο μικρή που είναι αδύνατον να χωρέσει όλα όσα θα ήθελα να σου ευχηθώ . Μονάχα μία χωράει και ξεχειλίζει , να είσαι πάντα καλά !!!

ο κύριος "αμ" είπε...

@ "Φεγγαρένια" μου ,
ναι έχεις δίκιο , πολύ σκληρές εικόνες και οι δύο , μα πιό πολύ η πρώτη . Παρ' όλο , που άγνωστο γιατί , αισθάνομαι εξοικειωμένος με τέτοιες εικόνες , αυτή με συντάραξε .
Αυτά τα αθώα ματάκια ...
Σου εύχομαι και σένα , φεύγοντας το 2009 να "διαγράψεις" οριστικά ότι σε στεναχώρησε και ο νέος χρόνος και όλοι οι επόμενοι να είναι αυτοί που θα σου φέρουν ότι έχεις σχεδιάσει , ότι καλό !

ο κύριος "αμ" είπε...

@ "Δακρυγόνε" μου ,
ξέρεις ότι είσαι από κείνες τις σελίδες που διαβάζω πάντα , μία και δύο φορές συχνά το ίδιο γραπτό . Αν και δεν συμφωνώ πάντα , η γνώμή σου , μου είναι απαραίτητη !
Σου εύχομαι κι εγώ με την σειρά μου (και η κυρία Χ.) , ότι καλλίτερο για σένα , την οικογένειά σου και τους ανθρώπους που αγαπάς !
Καλή δύναμη να έχουμε για τα δύσκολα που έρχονται !

ο κύριος "αμ" είπε...

@ Heliotypon ,
τρελαίνομαι σαν μικρό παιδί , όταν ανοίγωντας το ημερολόγιό μου , βρίσκω να έχουν κάνει πέρασμα και φυσικά να έχουν αφήσει τα "ίχνη" τους , νέοι φίλοι . Σε ευχαριστώ πάρα πολύ !
Για το θέμα που θίγεις , δεν θα σου απαντήσω για έναν λόγο μόνον .
Ο κύριος ΑΜ , συν τοις άλλοις , είναι παμπόνηρος κι επειδή θέλει να σας ξαναδεί στα μέρη του , ετοιμάζει νέο γραπτό για την αφεντιά του καπετάν Γεράσιμου . Οπότε ....:))))

katerina είπε...

Μωρε σιγά που θα κωλώσω ν ααφήσω τις ευχές μου για την καινουργια χρονιά στο ίδιο σαλόνι με αυτο των Χριστουγέννων.

κ. Α.Μ., καλέ μου Α. ευχομαι, ελπίζω, ξέρω ότι η καινουργια χρονιά θα σου φέρει ότι αξίζεις. Και ειναι τόσα μα τόσα πολλά όλα αυτά.

Σε σένα και στοςυ ανθρώπους σου, ευχομαι απο καρδιάς να ειστε καλά.
Πολλά φιλιά σε όλους.

saltatempo είπε...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!!
…..ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΜΕΡΕΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Θ.

Alkmini είπε...

K.a.m Χρονια Καλα!
καλο βραδυ.